Wkrótce po otwarciu eksperymentalnego studio wraz z manufakturą w Astorii pod Nowym Jorkiem wytwarzane tam przez małżeństwo Cybisów rzeźby i mała plastyka w porcelanie zyskały tak ogromną popularność, że Bolesław i Maria zmuszeni byli przenieść się do większej posiadłości w Trenton w stanie New Jersey. Nowe miejsce odpowiadało potrzebom wzmożonej produkcji dyktowanej rosnącym popytem, przez obecność pobliskich złóż gliny otwierało też możliwość prowadzenia dalszych eksperymentów w atelier. W latach 40. powstała seria stylizowanych popiersi wykonanych w porcelanie charakteryzujących się wydłużonymi dłońmi. Utrzymane w minimalistycznej formie
Wariacją na temat minimalizmu jest ten mocno szkliwiony biały biust z długimi warkoczami. Podejrzewam, że normalny detal formy głowy został celowo wygładzony, aby podkreślić kontrast pozbawionej rysów twarzy i rąk z misternością ręcznie formowanych warkoczy. Ponadwymiarowe, ale proste kwiaty znajdują się mniej więcej w połowie drogi między tymi dwoma skrajnościami.
To popiersie sepiowej damy o falujących włosach jest najprostszą wersją tej figurki, z rękami i dodanymi falami na długich włosach. Zauważcie, że nie ma już włosów „z tyłu”, zastąpionych prostym przedziałkiem w kształcie warkocza, bez loków i kwiatów, a fale zostały odlane z formy, a nie wykonane z wolnej ręki. Nawet kołnierzyk jest minimalistyczny i jest w nim stosunkowo niewiele kwiatów. Kwiaty i liście odeszły od wczesnego wyglądu modeliny i zostały uformowane z porcelany. Choć dość proste, popiersie nie wygląda na rustykalne czy prymitywne. (Jest jednak szokująco brudne, podobnie jak wiele innych eksponatów z wyprzedaży likwidacyjnej). Kolor farby może być najwcześniejszym przykładem tego, co studio z lat 50-tych nazwałoby swoją tonacją „Cypia”.