AUKCJA ODBĘDZIE SIĘ BEZ UDZIAŁU PUBLICZNOŚCI NA SALI
Informacje:
Szanowni Państwo,
Najbliższa Aukcja Dzieł Sztuki
we wtorek 2 czerwca o godz. 19.00
odbędzie się bez udziału publiczności.
W trosce o Państwa komfort i bezpieczeństwo oraz stosując się do powszechnie obowiązujących zaleceń, zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu licytacji bez udziału gości w galerii
a więc bez możliwości licytacji osobistej.
Prosimy Państwa o zrozumienie, jednocześnie zachęcamy do wyboru dogodnej dla Państwa formy licytacji zdalnej.
Jak możesz wziąć udział w aukcji?
- złóż zlecenie telefoniczne
- złóż zlecenie z limitem stałym
- licytuj online na naszej stronie: online.polswissart.pl
- licytuj online dzięki aplikacji mobilnej: Polswissart
Aukcja będzie relacjonowana live!
Podczas aukcji streaming video będzie dostępny na naszej stronie internetowej.
Nasi doradcy pomogą w dopełnieniu formalności.
Jesteśmy otwarci na Państwa pytania.
Zapraszamy do kontaktu z galerią Domu Aukcyjnego Polswiss Art.
galeria@polswissart.pl
+48 22 629 46 87
+48 22 628 13 67
Lub bezpośredniego kontaktu z Państwa osobistym doradcą:
Marzena Karpińska
marzena.karpinska@polswissart.pl
+ 48 783 832 323
Marta Rydzyńska
marta.rydzynska@polswissart.pl
+ 48 785 838 181
Agnieszka Murawska
agnieszka.murawska@polswissart.pl
+48 785 838 848
Jesteśmy do Państwa dyspozycji!
Regulamin licytacji w Domu Aukcyjnym Polswiss Art
Letnia oferta Domu Aukcyjnego Polswiss Art udowadnia, że największą siłą polskich prywatnych kolekcji jest narodowa sztuka w najlepszym i największym wydaniu. Wciąż od nowa przekonujemy się, że nasi kolekcjonerzy dbają o to, żeby w kraju znajdowały się najlepsze dostępne na rynku dzieła polskiego malarstwa. Nie przegapiają ich, obserwują rynek i wychwytują perełki, które stanowią trzon kolekcji. Mamy niezwykłą przyjemność zaprezentować Państwu „Portret Profesora Karola Gilewskiego” autorstwa Jana Matejki. Wirtuozerię portretu, warsztat, historię i tradycję malarstwa w jednym dziele. Praca z 1872 roku – pokaz możliwości artystycznych naszego narodowego wieszcza malarstwa. Pozycja dla wszystkich pasjonatów i znawców, którzy mają ambicję tworzenia kolekcji z najlepszych, wyznacznikowych dla polskiej sztuki obiektów. Szanowni Państwo, wciąż zdarzają się takie obiekty, rzadko, ale się zdarzają i są esencją kolekcjonowania oraz inwestowania. My mamy zaszczyt pośredniczenia i uczestniczenia w historii tych obiektów.
Nasza oferta pokazuje również pewną ciągłość charakteryzująca sztukę. W niespełna pół wieku po „Portrecie Karola Gilewskiego” powstaje „Dziesiąta Muza” – praca Jacka Malczewskiego, ucznia wielkiego mistrza Jana Matejki. I chociaż sam Malczewski swoją twórczością przez większość życia pragnął udowodnić wielkiemu mistrzowi swoją odrębność, przypłacając to ogromnymi rozterkami twórczymi, to właśnie dzięki temu my mamy ogromną przyjemność uczestniczenia w prawdziwej uczcie kolekcjonerskiej wydanej przez obu tych artystów. „Dziesiąta Muza” z 1918 roku jako kwintesencja myślenia artysty o kobiecie i świecie, jako hołd złożony inspiracji i natchnieniu – propozycja dla wielbicieli malarstwa Malczewskiego w najlepszym wydaniu.
Na uwagę zasługują również inne prace z tak poszukiwanego obecnie okresu Młodej Polski. Naszą rekomendacją będzie na pewno praca Stanisława Wyspiańskiego z 1894 roku Portret Kazimierza Stankiewicza. Bardzo osobiste studium portretu człowieka, który odegrał znaczącą rolę w życiu Wyspiańskiego. Przykład pracy wykonanej w pastelu, z której to techniki słynął Wyspiański w najlepszym wydaniu. Dopracowana w każdym szczególe, świetnie zachowana jest przykładem mistrzostwa artysty z silnym rysem biograficznym, co stanowi na pewno wartość dodaną obrazu. W ofercie aukcyjnej znalazła się jeszcze jedna praca wykonana w tej samej technice. Bardzo ujmujący w wymowie, subtelny a i niezwykle uroczy Portret w jesiennym słońcu Jacka Malczewskiego z 1916 roku. Duża rzadkość rynkowa, ponieważ Malczewski nieczęsto z niej korzystał. Dla wszystkich którzy doceniają tą technikę, ale przede wszystkim dla tych, którzy cenią mistrzostwo i prawdziwy talent portretowania, co w technice pasteli ma swoje szczególne znaczenie.
Historia inspiracji powraca również kiedy patrzymy na niezwykle ujmującą Madonnę sierotek Wlastimila Hofmana z 1922 roku. Prezentujemy dzieło artysty, dla którego Jacek Malczewski był inspiracją, uznawanego za kontynuatora jego myśli, a jednocześnie nadającego swoim pracom własny niepowtarzalny rys. Opowieść o dobroci i prostocie, wczesna praca Hofmana, co nie pozostaje bez znaczenia, rozległa znaczeniowo i niezwykle symboliczna.
Przechodząc powoli do współczesności na chwilę zatrzymamy się przy niezwykle nowatorskim na swoje czasy, do tej pory nie do końca rozpoznanym artyście – Stanisławie Ignacym Witkiewiczu i Autoportrecie z 1938 roku. Jednej z ostatnich, jeśli nie ostatniej pracy o sobie, tuż przed tragiczną śmiercią. Studium twarzy człowieka wrażliwego, skreślone piękną linią i oszczędną barwą, ale jakże wymowne i sugestywne, zwłaszcza jeśli zagłębić się w genezę wydarzeń późniejszych.
Sztukę polską w Paryżu tym razem reprezentują m.in. prace Tadeusza Makowskiego. Malarz i model z 1932, praca z bardzo możliwym rysem autoportretu oraz dwie prace rysunkowe, notatki z życia artysty z jego odręcznymi tekstami skierowanymi do znajomych, dokumenty życia i osobowości artysty. Dwoma największymi pracami z kręgu tzw. Ecole de Paris będą niewątpliwie Portret z książką Mojżesza Kislinga z 1920 roku i Pijący chłopiec z 1925 roku Eugeniusza Zaka. Oba najwyższej klasy dzieła w swojej kategorii, sztandarowe dla pokazania nurtów, które stworzyli ci dwaj wielcy polscy malarze w Paryżu. Kolekcjonerskim rarytasem będzie również Pejzaż z południa Francji Romana Kramsztyka. Połączenie Cezanne’a - inspiracji największym malarstwem światowym z klasyką, której ten wielki artysta nigdy się nie wyrzekł.
Sztukę okresu wojennej zawieruchy oraz prądów powojennych otwiera niezwykle ciekawa praca Jankiela Adlera. Ta nieco zapomniana ostatnio postać artystyczna, nie dająca się włożyć właściwie w żadne prądy oraz kierunki jest niezwykle ciekawa z punktu widzenia kolekcjonerskiego. Inspiracja pracami Picassa przywodzi na myśl najlepsze, rozpoznawalne wszędzie malarstwo światowe, ale jednocześnie wyznacza własny kierunek obrazowania, ze swoją fakturą i kolorem, ale też dynamiką przedstawienia.
Tych co zostali w powojennej Polsce reprezentować będzie niewątpliwie Władysław Strzemiński z Głową Murzyna z 1949 roku, częścią znanego projektu artysty oraz wczesna praca Bogusława Szwacza Pieta z 1946 roku.
Na szczególne podkreślenie zasługują prace kobiet, artystek z lat 70-tych XX wieku. Danuta Lewandowska Kompozycja z 1975 roku oraz Halina Wrzeszczyńska z cyklu Ewolucja II z 1973 roku. Wciąż jeszcze niedocenione tak jakby na to zasługiwały artystki, które wyprzedzały swoją epokę co najmniej o pół wieku. Wciąż zadziwia nas jak bardzo ich prace pod każdym względem są współczesne i wciąż z ich doświadczeń czerpią kolejne pokolenia artystów. Zawsze polecamy uwadze Państwa prace Stanisława Fijałkowskiego. Żywa geometria IV z 1996, przykład tak jednostkowo reprezentowanego w polskiej sztuce symbolizmu oraz prawie równie rzadkiego ekspresjonizmu ze wspaniałym Eugeniuszem Markowskim i jego cyrkowymi postaciami.
Ciekawym kolekcjonersko nazwiskiem ostatniego czasu jest Tomasz Ciecierski. Mamy okazję prezentować dosyć rzadką pracę z lat 80-tych Piramidy.
Tym razem znajdą cos dla siebie również miłośnicy współczesnego surrealizmu. Dosyć rzadko ostatnio pokazywany, a przecież ciągle z niesłabnącym zainteresowaniem kupowany Tomasz Sętowski – mistrz spektaklu naszej wyobraźni, praca z 1992 roku. Współcześnie tworzący i poszukujący artysta z ugruntowaną już na rynku pozycją, niezwykle pracowity i konsekwentny, a jednocześnie nowatorski ideowiec Władysław Pawlak. Polski Van Gogh jest bodaj najdynamiczniej rozwijającym się twórcą sceny artystycznej. Przestrzeń logiczna obrazu Ę z 2016 roku – wnętrze pracowni neoplastycznej – łącznik między klasykami powojennej awangardy i współczesnością z ukłonem dla wielkich – prawdziwa gratka dla wszystkich wielbicieli talentu notatek z życia.
I wreszcie obywatel świata – Wojciech Fangor. #3. Praca z jakże ważnej kolekcji, wykonanej dla Gres Galery w Stanach Zjednoczonych, wykonana w okresie kiedy artysta chciał pokazać światu czym jest jego sztuka. Wysublimowana, delikatna, elegancka praca z 1963 roku naszego artysty, który zachwycił świat.
Mamy nadzieję, że oferta, którą z dumą Państwu prezentujemy będzie okazją do spotkania ze sztuką. W tym najwyższym wymiarze, ale również, a może przede wszystkim do inspiracji i poszukiwań. Kompletując i tworząc ofertę z poszczególnych kierunków staramy się dokonywać wyborów, które będą początkiem fascynacji, a na końcu, pasji, którą z Państwem od lat dzielimy.
-
5
Tadeusz Ajdukiewicz
Generał książę Leopold von Croy w stroju konnym na manewrach, 1888olej, płótno / 80 x 126,5 cm
- Estymacja:
- 250 000 - 350 000 zł
- Cena sprzedaży:
- 220 000 zł
-
18
Stanisław Ignacy Witkiewicz Witkacy
Portret Janiny Turowskiej-Leszczyńskiej, 1932pastel, papier / 62 x 47 cm w świetle oprawy
- Estymacja:
- 90 000 - 130 000 zł
- Cena sprzedaży:
- 110 000 zł
-
21
Tadeusz Makowski
Makowski i model, 1931 ("Autoportret przy sztaludze")akwarela, pastel, ołówek, papier / 27 x 35 cm
- Estymacja:
- 60 000 - 80 000 zł
- Cena sprzedaży:
- 65 000 zł
-
34
Tamara Łempicka
Autoportret w zielonym Bugatti, 1932/1994serigrafia barwna, papier / 80,5 x 63 cm
- Estymacja:
- 18 000 - 25 000 zł ●
- Cena sprzedaży:
- 50 000 zł
-
39
Marek Włodarski Henryk Streng
Pan w meloniku na balkonie, 1925ołówek, kredka, papier / 25,5 x 25 cm
- Estymacja:
- 30 000 - 35 000 zł ●
- Cena sprzedaży:
- 30 000 zł
-
59
Kajetan Sosnowski
Z cyklu: Układy równowartościowe, ok. 1980technika własna, bawełna i len ręcznie barwione, w prawym dolnym rogu interwencja chemiczna / 129,5 x 129,5
- Estymacja:
- 90 000 - 140 000 zł ●
- Cena sprzedaży:
- 85 000 zł
-
79
Leon Tarasewicz
Bez tytułu (Zachód słońca w New Mexico), 1989(dyptyk) olej, płótno / 190 x 260 cm
- Estymacja:
- 190 000 - 260 000 zł ●
- Cena sprzedaży:
- 205 000 zł