30. Tomasz Partyka - Małe rzezie, 2016

  • Poprzedni

    Poprzednia praca

    Bożenna Biskupska
    - z cyklu Misterium czasu nr 1, 1982,

  • Następny

    Następna praca

    Teresa Tyszkiewicz
    - Kolumny, 1989,

wszystkie obiekty

Reprodukowany

Czubak B. [red.], Tomasz Partyka [katalog wystawy], Fundacja Profile, Warszawa 2018, s. 49.

Biogram artysty

Moje prace powstały z niezgody na rzeczywistość, w jakiej żyję. Wkurwiam się, że jakaś grupa polityków pod pretekstem robienia dobrych rzeczy spycha ludzi inaczej myślących, czy też hołdujących innym wartościom w szczeliny życia. – Tomasz Partyka

(Z Tomaszem Partyką rozmawia Konrad Schiller [nagranie w archiwum autora], 6.08.2018, cyt. za:Czubak B. [red.], Tomasz Partyka [katalog wystawy], Fundacja Profile, Warszawa 2018, s. 6)

 

Urodzony w 1978 roku w Grudziądzu Tomasz Partyka, zajmuje się malarstwem i filmami wideo. Jest absolwentem Akademii Sztuk Pięknych w Poznaniu. W 2005 roku uzyskał dyplom w pracowni malarstwa Jerzego Kałuckiego oraz w pracowni wideo Marka Wasilewskiego. Od 2004 roku aktywnie uczestniczy w wystawach w Polsce i za granicą, prezentując swoje prace malarskie i wideo m.in. w  Warszawie, Sopocie, Berlinie, Hamburgu, Brukseli czy Chicago.

W swojej twórczości Partyka chętnie odnosi się do historii sztuki, pop-kultury i mass mediów, posługuje się niekiedy również cytatami z gazet, książek, filmów oraz internetu. Maluje techniką olejną na płótnie, komponuje kolaże, konstruuje obiekty przestrzenne. Jego prace odznaczają się dużą ekspresją, pomysłowością i niebanalnym humorem, mającym na celu obnażyć różne nieprzyjemne, a obecne w dzisiejszym świecie kwestie, takie jak rasizm, totalitaryzm czy ksenofobia.

Ostatni cykl Partyki pt. „Małe rzezie” bardzo silnie odnosi się do obecnej sytuacji społeczno-politycznej. Poprzez skomplikowaną, plastyczną formę, artysta stara się unaocznić tragizm i opresyjność upolitycznionej rzeczywistości, głosząc zarazem wobec niej swój silny opór. Biorąc na warsztat dziecięce zabawki – żołnierzyki – i posługując się kojarzoną z nimi symboliką naiwności, niewinnej zabawy, tworzy na kawałkach sklejki chaotyczne, brutalne sceny. Ich treściowy wydźwięk ma charakter ironiczny – bo tylko taki język wydaje się adekwatny do komentowania absurdów współczesności.

 

 

 

Nr katalogowy: 30

Tomasz Partyka (1978)
Małe rzezie, 2016


deska, technika mieszana / 30 x 30 cm


Estymacja:
10 000 - 12 000 zł ●
2 193 - 2 632 EUR
2 353 - 2 824 USD

Informacje:

19 września 2023 o godz. 19.00
Dom Aukcyjny Polswiss Art
ul. Wiejska 20, Warszawa

wystawa przedaukcyjna:
7 – 19 września 2023 r.
Galeria Domu Aukcyjnego
ul. Wiejska 20, Warszawa

Wystawa czynna:
pn. – pt.: 11.00 – 18.00
sob.: 11.00 – 15.00

Zlecenie licytacji

Licytuj online

Oglądaj aukcję live!

Zapytaj o obiekt   

Newsletter

Zapisując się na newsletter Domu Aukcyjnego Polswiss Art otrzymujesz: